Плюсовете за бизнеса от безкешовите плащания със Settle
Безкешовите разплащания са често коментирана тема в последните години, особено когато става дума за електронната търговия. И докато голяма част от потребителите все още се опират на необоснованото вярване, че е по-удобно да платят при доставка, за електронните търговци е в пъти по-добре да получат парите си, преди да изпратят стоката. Плюс това съвременните дигитални методи като норвежката платформа за мобилни плащания Settle имат и куп други предимства.
Какво е Settle? Това е система за обработка на електронни плащания, която опосредства бързи и сигурни транзакции, както между отделни индивидуални потребители, така и между потребител и бизнес. Settle е създаден в Норвегия и оперира в 28 държави в Европа. Основният плюс е лесно приемане на електронни плащания без необходимост от допълнителни устройства като ПОС-терминал и с възможност за лесна интеграция в онлайн магазините. Създаването и поддържането на сметка в Settle е безплатно, както и автоматичното нареждане на средствата към IBAN на търговеца. Няма дългосрочни обвързващи договори и разходи за поддръжка. Също така за плащанията през Settle не се изисква издаване на касов бон, тъй като те се възприемат като кредитни преводи, които лесно могат при необходимост да бъдат проследени от НАП. Единственото, което търговецът заплаща за използване на услугата е малък процент от всяка успешна транзакция.
Settle вече присъства като модул в SaaS платформите Gombashop, Valival, МerchantPro и CloudCart и може много лесно и бързо да бъде активиран от клиентите на тези платформи.
Какви са ползите от плащането със Settle?
1. Повече сигурност на доставките
На първо място предварителното плащане повишава отговорността за това клиентът да потърси пратката си. Чести са оплакванията на търговци, че потребителите са отказали пратката докато тя пътува, отлагат във времето или никога не приемат стоката си от куриера. Предварителното плащане би редуцирало значително подобни ситуации. Така няма да се налага търговците да заплащат излишни транспортни разходи, в двете посоки на движение на пратката и да чакат с дни, а понякога и седмици да получат сумата за осъществената продажба. Клиентите пък ще са много по-отговорни към направените поръчки, когато знаят, че вече са заплатили за тях. Това би послужило също и като естествен механизъм за прочистване на пазара от некоректни онлайн магазини, от което ще спечелят надеждните търговци.
2. Повече оборотни средства и по-малко разходи
При предварително плащане на стоката търговците имат достъп до своите средства в пъти по-бързо. Това би било от огромно значение за малки бизнеси, опериращи с ограничени оборотни средства. Преводите от платформата на Settle се нареждат автоматично всеки ден към IBAN, посочен от търговеца, като тази услуга е безплатна, независимо от размера на сумата.
3. Изключително бързо и лесно възстановяване на средства за върната или отказана поръчка
В практиката сравнително често се налага да се направи възстановяване на средства към клиент при върната, отказана или повредена при доставката поръчка. При плащане в брой, по банков път или чрез стандартен виртуален ПОС тази процедура отнема дни, а понякога седмици, създава доста затруднения за счетоводителите и неудобство както за клиента, така и за самия търговец. При наличието на платежен инструмент като Settle, подобни ситуации са решими буквално за 2-3 минути. Единственото необходимо е търговецът или администраторът на системата да идентифицира съответното плащане и с два-три клика да възстанови напълно или частично сумата на съответния клиент. Клиентът от своя страна получава сумата веднага (до няколко секунди), а за осчетоводяването не е необходим никакъв допълнителен ресурс от време или обработка на документи, тъй като операцията по възстановяване се отбелязва автоматично в отчетите за транзакции, които системата на Settle генерира. Така от една страна се пести ресурс за търговеца, а от друга не се налага клиентът да чака и съответно да губи доверие в търговеца. Важно е да се отбележи, че подобна операция не крие никакви разходи за търговеца, докато при всеки друг метод за възстановяване на средства, разходите могат да бъдат значителни и са изцяло за негова сметка.
4. По-лесно приключване на покупката
Още едно предимство за търговците при внедряване на Settle като платежен метод е възможността за по-бърз и лесен Check out. Това от една страна прави процеса по-лесен и привлекателен за клиентите, а от друга води до фаворизиране на дадения магазин при избор между няколко възможни доставчика на подобна стока. Ако клиентът разпознае своя любим платежен метод, при завършване на поръчката, той винаги ще предпочете него, защото му е по-лесно, по-бързо и има по-голямо доверие. Освен това потребителите на Settle могат да комбинират няколко платежни карти, във всяка от които нямат достатъчно наличност, за да съберат сумата, необходима за закупуване на продукта. Това дава допълнителна възможност за реализиране на продажба.
В заключение ще добавим, че в глобален аспект предимствата на мобилните разплащания все повече се оценяват от търговците. Доклад на PwC прогнозира увеличение с 50% на безкешовите плащания в Европа между 2020 и 2025 г. Очакванията са до 2024 г. близо половината от тези плащания да се извършват през дигитални портфейли като Settle.
Този тренд неминуемо ще се реализира и в България.