Полезна информация от DHL
Специално за вас, предоставяме ценна информация от проведен семинар на тема „Онлайн търговията и възможностите за увеличаване на печалбата“ през юли 2017 г. Всички данни и препоръки са на база глобално проучване на DHL. Те бяха представени от г-жа Моника Митева – Директор маркетинг и продажби.
Най-важните цифри от проучването на DHL:
- Горещо препоръчват да има поне 3 метода на доставка. Ако в даден сайт има само 1-2 метода, над 50 % от клиентите биха купили от друг сайт с поне 3 начина на доставка;
- Препоръчват още на заглавната страница (Homepage) да е описано, че предлагате експресна доставка. Тяхно проучване сред стотици онлайн магазини показва, че тези с описана експресна доставка постигат с 60 % по-голям ръст на бизнеса, в сравнение с онлайн магазините, които не я предлагат или не е описана на видно място. Експресната доставка намалява bounce rate (хората, които бързо напускат сайта ви) и увеличава средната стойност на поръчките, въпреки че доставката ще е по-скъпа;
- 45 % от потребителите се отказват да купят, ако не са харесали методите и сроковете на доставка;
- 66 % от потребителите се интересуват какви са вариантите за връщане на стоката. Освен, че закона го изисква, ако опишете вариантите за връщане на видно място, ще имате повече поръчки;
- Вече е доказано, че повечето от покупките са емоционални, а не рационални (на база факти и характеристики). Повечето хора правят емоционални покупки, за които дават разумни, рационални обяснения. Преди 12-13 г., в часовете по Маркетинг се преподаваше, че само жените правят емоционални покупки, а за мъжете се твърдеше, че правят само рационални покупки.
Още препоръки от DHL – световен лидер в куриерските услуги:
- Препоръчват да използвате за вашите онлайн магазини опцията Delivery duty paid – доставчика урежда освобождаването на стоката от митницата и плаща всички такси;
- Препоръчват да се използва опцията On demand delivery на DHL – потребителя получава sms или e-mail, че куриерската фирма е взела неговата пратка и кога се очаква да бъде доставена. Това радва потребителите и те са спокойни, че не сте сайт – фантом и така над 90 % от стоките се доставят още при първо посещение от куриера. Когато се използва тази опция, потребителят може да допише детайли по доставката. Това е важно особено на пазара в САЩ – клиента може да напише например, куриера да остави пратката в двора на къщата, под навесът на гаража. В САЩ има много къщи и ако куриера остави стоката на открито и завали дъжд, това би довело до негативна реакция от клиента.
За какво са всичките тези препоръки?
Основната цел на тези данни и препоръки са да имате по-голям оборот и по-голяма печалба 🙂