Печат на фирмата, актуално и за 2022-ра

Препоръки при изготвянето на фирмен печат, веднага след регистрация на фирма

Има някои особености при изготвянето на печатът на всяка фирма. Препоръчваме на всички предприемачи да разгледат представената информация и да съобразят своите идеи с нашите съвети. По този начин те ще са сигурни, че в процеса на тяхната работа няма да се появи неочакван и странен проблем от нещо толкова елементарно на пръв поглед, каквото е фирменият печат.

На него задължително трябва да е написано името на фирмата на български, но може да има и копие на английски. В случай, че очаквате вашата фирма да извършва внос и износ на стоки или услуги, препоръчваме да се напише името на дружеството и на английски език. Ако очаквате, че ще имате работа с митници, то трябва на печата да напишете и булстата си – тогава може да подпечатвате всякакви митнически документи. Не е задължително на печата да слагате пояснение, че цифрите са „Булстат“ или ЕИК, достатъчно е да се напишат самите цифри на вашият Булстат, който вече се нарича Единен идентификационен код.

Други препоръки:

  • Печатът може да е с всякаква форма, най-често се използват кръгли или правоъгълни;
  • Препоръчваме да използвате стандартно мастило (синьо или лилаво). Не препоръчваме да е черно, защото ако копирате документ, на който сте поставили печат, няма да става ясно кое е оригинал и кое е копие;
  • Препоръчваме да е написано населеното място, в което е регистрирана фирмата. От една страна това е удобство за вас и партньорите ви, от друга страна ако фирмата ви се разрастне и откриете клон в друго населено място, ще можете лесно и бързо да виждате кой документ в кой град е подпечатан.

Нормативна уредба, известна като Наредба за печатите

Истина е, че старата наредба за печатите отпадна и сега на практика няма действащ правилник. Какъв текст трябва да има върху фирмените печати, в момента не е регламентирано по никакъв начин. Очаква се да бъде преписана актуалната европейска наредба, но до момента това не е направено. В много институции не знаят, че наредбата е отпаднала и може да имате проблеми, ако печата не отговаря на правилата, които е пишело в нея. Основните изисквания на тази наредба са описаните по-горе препоръки.

Кога ще ми трябва печат?

В повечето случаи печатът ще ви трябва рядко. Обикновено се изисква печат при следните ситуации:

  • откриване и закриване на банкови сметки;
  • сключване на договори (договори с ваши партньори, трудови договори, договори за кредит и др.);
  • подпечатване на документи за държавната администрация – НОИ, НАП, Инспекция по труда, Агенция митници, районната Община, бившето ХЕИ, Търговския регистър, Комисията за защита на личните данни и още знайни и незнайни държавни институции.

Ние сме счетоводна къща с дългогодишен опит.

Ако имате счетоводно запитване или искате оферта за обслужване, позвънете на тел: 0888551917 (всеки работен ден от 9:00 до 16:30 ч.).

 

За регистрация на фирма попълнете формата по-долу или позвънете на тел.: 0887067100 – Ирина.

[[[],[],"and"]]
1
reCaptcha v3
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right