Dropshipping FAQ – данъци, осигуровки, фирми и т.н. – част 2

Продължение от част 1.

  5) Задължително ли е да се регистрирам по ДДС?

Да, задължително е. Възможно е фирмата да се регистрира само по чл. 97а от ЗДДС, но това е неизгодно. При тази специфична регистрация за всички услуги, които получавате от чужбина, като например таксите от eBay, ще трябва да си самоначислявате 20 % ДДС, което да внасяте в бюджета. За това е и по-изгодно да се регистрирате по чл. 100, ал.1. Това дори може да Ви спести пари, ако от eBay Ви начисляват ДДС във фактурите. При всички положения, обаче, фирмата няма да начислява ДДС при продажбите си в САЩ, независимо от оборота, който реализира.

6) Имам ли някакви задължения към властите на САЩ (Великобритания, Германия или друга държава, в която извършвам дейността)?

По тези въпроси трябва да се консултирате със специалисти от съответната държава. Относно САЩ – в общия случая няма да имате задължение/право да събирате Sales Tax, освен ако нямате склад със стока в някой щат.

Със сигурност, при натрупване на оборот от 70 хил. британски паунда продажби във Великобритания се налага да се регистрирате по ДДС според законодателството на Обединеното кралство. Но за сделките, при които купувате стока от една държава и ги продавате в същата държава, без да сте местно лице, не важат правилата за дистанционни продажби, нито правилата за фирмите, регистрирани според тяхното законодателство. В общия случай, дори при една сделка, сте задължени да се регистрирате по ДДС в другата държава. Неудобно и неприятно, но факт. Естествено, възможно е да не се съобразите с тези правила, но вие лично си поемате риска.

7) Системата MOSS има ли общо с моята дейност?

Не, тази система е за услуги в ЕС. Dropshipping-а е търговия. В следващите години ще има промени при онлайн-търговията и облагането й в ЕС.

8) На какви разходи имам право за да си намаля дължимия данък печалба?

На първо място – за разход се брои самата стойност на закупените стоки, таксите на eBay, таксите на PayPal. Ако имате отказана поръчка, за която сте върнали парите, това не ви се счита за приход, също. Не трябва да се забравя, че когато не сте върнали парите реално на клиента, това не намалява прихода. Също така, когато първоначалния доставчик върне парите, това увеличава печалбата на Вашата фирма. Получените пари от cashback отново се считат за приход. Други разходи могат да бъдат: наем на офис, телефон, интернет, заплата на собственика и/или на служители и работещи на граждански договор, такси на банкови сметки в България или чужбина. Трябва да се има предвид, че тези разходи не могат да бъдат неограничени и да се съобразяват с реалните нужди на фирмата. В противен случай стигаме до въпроса с т.нар. „данък уикенд“, за който бяха приети нови правила.

Не забравяйте – въпреки че сумата на корпоративния данък Ви се струва голяма, всъщност, в България процентът е от най-ниските в ЕС. Почти никъде по света няма начин да се печелят пари, но да не се дължат данъци. Наблегнете върху високите печалби, а не върху търсене на екзотични начини за заобикаляне на данъчните закони. Добрият счетоводител ще Ви упъти в основните принципи, които няма да създадат проблеми при данъчна ревизия.

Още въпроси и отговори – част 3 ->.

Ние сме счетоводна къща с богат опит. Ако имате счетоводно запитване или искате оферта за обслужване, позвънете на тел: 0888551917 (всеки работен ден от 9:00 до 16:30 ч.).

За регистрация на фирма: 0887067100 – Ирина.