Пощенски паричен превод – трябва ли да пускаме касова бележка?

Много онлайн търговци използват Пощенски паричен превод. Въпреки наименованието си, той се предлага не само от Български пощи, но и от основните куриерски компании като Еконт, Спиди (DPD/Рапидо) и други.

Кое е най-важното при него?

  • Може да се използва само на теритироята на България;
  • Ако се използва би могло да не се пуска касова бележка, само при определени условия. Ще ги опишем по-долу.

 

Как изглежда бележката, която се дава на клиента при ползване на Пощенски паричен превод (ППП).

Как изглежда Пощенския паричен превод

Каква е разликата между изпращането на стоки с наложен платеж и когато е наложен платеж с Пощенски паричен превод?

Най-лесно за разбиране е ако разглеждате нещата по следния начин:

  • Наложения платеж е куриерска услуга с плащане в брой. Ако ползвате само Наложен платеж – трябва да пускате касова бележка със стоката, когато я предавате на куриерската фирма. Причината е, че от другата страна клиента плаща в брой. Щом плаща в брой трябва да се пуска касов бон.
  • Пощенския паричен превод е вид платежна услуга, която първоначално се е предлагала само от Български пощи. Например, ако искате да изпратите пари на леля си в село Горно Надолнище – това става лесно чрез Пощенски паричен превод. Български пощи има много клонове – във всички градове и дори в много от селата, където няма банки. За улесняването на процедурата, това е единственото изключение при плащане в брой, за което НЕ СЕ ИЗИСКВАШЕ пускане на касова бележка. Обърнете внимание, че пишем в минало време, защото това вече не е така! По-долу ще опишем какво се промени от началото на 2020 г.

 

До този момент, при изпращане на стока с наложен платеж, ако се комбинира с Пощенски паричен превод (ППП) нямаше нужда от пускане на касова бележка. Нямаше нужда от СУПТО и занапред няма да се налага да ползвате СУПТО. Има промяна обаче относно касовите бележки!

 

Какво е новото от началото на 2020 г. при ППП?

Вече дори и при ППП трябва да се пуска или касова бележка или сходна информация в хартиен или електронен вид:

  • Име на фирмата и адрес за кореспонденция;
  • ЕИК (булстат) или ЕГН или ЛНЧ на търговеца (продавача);
  • Наименование на стоките или услугите, код на данъчната група (най-често Б), количество и стойност по видове закупени стоки или услуги;
  • Обща сума за плащане и начини на плащане.

Най-удобно е да се направи автоматично генериран e-mail при всяка направена поръчка от вашия сайт. В този e-mail се описват всички тези атрибути, като е желателно разбира се да поздравите клиента за покупката и опишете приблизително в какъв срок може да очаква да бъде доставена.

 

Ако имате онлайн магазин и са останали още неясни въпроси, свържете се с нас:
0888551917 – Христо Петров